Skapa din egen serie!

När: Den 5 november kl. 10- 16

Var: Studio Folkhemmet, Björkäng 6, Unnaryd

Om arrangemanget:

På BoMu, Bonadsmuseum i Unnaryd, kan man uppleva bildberättande och färgsprakande tygmålningar från 1700- och 1800- talen. Bonaderna målades ofta i sekvenser av löpande bildrutor och text. Att berätta med bilder är inget nytt, man kan faktiskt säga att vi människor har skapat tecknade serier sedan forntiden.

Men hur gör man en bra serie? Det kommer vi ta reda på under en heldagsworkshop med serieskaparen Olof Nilsson och barnboksförfattaren Ronak Rabiee. Kom och lär dig grunderna i hur man genom bild, text och kreativ slump berättar en historia. Vi inspireras av den lokala folkkonsten bonadsmåleriet.

OBS! Ta med texten till en av dina favoritlåtar.

Passar för åldrarna 11 – 17 år (men alla är välkomna). Kl. 10-16. Kom gärna lite innan! Bonadsmuseum arrangerar dagen men vi håller till på det nya Studio Folkhemmet utanför Unnaryd. Adress: Björkäng 6, 314 52 Unnaryd.

Arrangemanget är gratis men föranmälan krävs. Anmäl dig via bonad@unnaryd.com

Arrangemanget är en del av Bästa Biennalen med stöd av Regionsamverkan Sydsverige, Region Halland och Konst i Halland.

30 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg