Säsongsöppning och vernissage

Nu på Lördag slår Bonadsmuseum upp portarna för säsongen. En nyhet i sommar är utställningen ”Träd in i Bonadsmålningarnas värld” där besökaren bjuds att bokstavligen kliva rakt in i en bonad. En sinnrik helhetsupplevelse framtagen av lokala kulturskapare. Med stöd av Region Halland och Hylte kommun.

Mode speglar den rådande tidsandan

I år lyfter och fokuserar vi på modebilden i bonaderna. Särskilt fokus på färg och form, men även accessoarerna som rock, kjol och hatt. Detta som en del av samverkansprojektet Mode:Yta med Djup där tretton olika platser runtom i Halland utforskar mode. Läs mer på www.konstihalland.se

Öppet Lör- Sön kl. 11-17. Caféet är öppet och serverar glass, fika och goda mackor. Guidade turer kl. 14 & 15. Samma öppettider juni ut. Hjärtligt Välkomna!

99 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg